رقابت بین خودروهای داخلی و خارجی همیشه بحث مهم و قابل توجهی بوده است. همیشه عده ای هستند که از خودروهای داخلی حمایت می کنند و اقتصاد کشور را در گرو حمایت از کالای داخلی می بینند. برای آنها سمند و پراید و پیکان به مراتب شیرین تر از بی ام و و شورلت است. اما برخی هم هستند که امنیت و راحتی بیشتر ماشین هایی مانند بنز و آئودی را به حمایت از محصولات داخلی ترجیح می دهند.  تصمیم هر چه که باشد این روند برای قشر متوسط جامعه خیلی مهم نیست چون آنها اصلا قادر به برندهای خارجی نیستند و انتخاب هاشان به خودروهای ساخت داخل محدود می شود. در یادداشت خودروی داخلی بخریم یا خارجی؟ به معرفی تعدادی از این خودروهای داخلی می پردازیم. با ما همراه باشید. سمند ایران خودرو بعد از اقبال نسبی برای سمند تصمیم گرفت مدل‌های مختلفی از این خودرو را روانه‌ی بازار کند که سمند سورن قوی‌ترین مدل این سری به شمار می‌روند. سمند خودروی به ظاهر ملی ایران خودرو است که با همکاری شرکای خارجی‌اش طراحی و تولید شد. ورود جدی و اولین سمند به سال 1381 شمسی برمی‌گردد. این خودرو با توجه به طراحی ظاهری، خانوادگی‌بودن، استحکام بدنه، ایمنی نسبتا خوب و برخی امکاناتی که داشت با توجه به قیمت مناسبش خیلی زود توانست به خوبی برسد. رنو رنو خودروساز فرانسوی است که برخلاف رقیب سرسخت خود یعنی کمپانی پژو، هیچ‌گاه نتوانست آن گونه که می‌خواست از بازار ایران بهره‌برداری کند. کمپانی رنو سال‌ها است با تمام فراز و نشیب‌هایی که پیش روی خود داشته است، تلاش کرده تا محصولات متنوع و جذابی را روانه‌ی بازار ایران کند و بتواند از بازاری که طرفداران زیادی در آن دارد، بیشتری بهره‌برداری را داشته باشد. بازار خودروهای رنو نیز دست کمی از شرایط فعلی بازار خودرو ایران ندارد. اگر بخواهیم مدل‌های مختلف این شرکت در ایران را به دو قسمت تبدیل کنیم باید به مدل‌های وارداتی و تولید داخل اشاره کنیم. مدل‌های وارداتی رنو که تقریبا سرنوشت مشخصی دارند. با توجه به افزایش قیمت عجیب آنها، حالا کمتر کسی می‌تواند سراغ مدل‌هایی چون تلیسمان، کپچر و کولیوس برود و تنها قشر خاصی می‌توانند این خودروها را اری کنند. سیتروئن سیتروئن نام کمپانی فرانسوی و یک از شرکای تجاری پژو است که گروه پی اس آ را راه‌اندازی کرده‌اند. شاید خاطره‌انگیزترین حضور سیتروئن در ایران به همان ژیان نوستالژیک برگردد که سال‌ها در خیابان‌های کشور برای خود هنرنمایی می‌کرد. اما بی‌تردید مهمترین نماد حضور کمپانی سیتروئن در ایران را باید عرضه‌ی خودروی جذاب و قدرتمندی چون زانتیا بدانیم که با همکاری سایپا وارد ایران شد. زانتیا بلافاصله بعد از حضور خود در بازار توانست به بالایی دست پیدا کند که این موضوع را مدیون تکنولوژی، طراحی، شتاب و سرعت، امکانات رفاهی و قیمت خود بود.
بیمه ها داخلی ,بازار ,خودرو ,سمند ,خودروهای ,مدل‌های ,خودروهای داخلی ,مدل‌های وارداتی ,بازار ایران ,روانه‌ی بازار ,داخلی بخریم منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

forosh ویرا گرافیک پایگاه اطلاع رسانی حسام سعیدی karimiNmayandagibime. مذهبی و معنوی دانلود فیلم سینمایی و سریال پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان سلطان فیلم عقیق گرافیک